هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

<800embed src=http://avamena.av.funpic.org/Up/dt.swf quality=high

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

بطيخه حمره وبطيخه قرعه

كاتب الموضوعرسالة
admin
Admin
admin

ذكر عدد الرسائل : 145

بطيخه حمره وبطيخه قرعه Empty
مُساهمةموضوع: بطيخه حمره وبطيخه قرعه   بطيخه حمره وبطيخه قرعه Subscr10الخميس 11 أكتوبر - 1:21

احببت البطيخ و اعتدت فى موسم الصيف ان اشترى بطيخة فى طريق عودتى من العمل

و فى يوم من الايام استوقفت سيارتى و نزلت لشراء بطيخة من سوق كبير جدا ملئ بالبطيخ . يوجد فيه كل الأحجام و الأسعار .

اشتريت واحدة و ذهبت الى البيت مستعدا بكل فرح ان اشق البطيخة نصفين حتى ارى ماذا اشتريت و كانت خيبة املى كبيرة اذ وجدت البطيخة كما يقولون فى اللفظ الدارج ( قرعة ) .

تسمرت فى مكانى من شدة خيبتى و فشلى و الأكثر من ذلك ان زوجتى قارب موعد وصولها و عندما سترى فعلتى سوف تسمعنى كلمتين .......و هكذا

الأهم من ذلك اننى جاء فى بالى ان البطيخ كله لون واحد و كله بيشرب مايه واحدة حتى البطيخ الوحش بيفضل يكبر و يكبر .

يا رب طالما انت عرف انها بطيخة وحشة سايبها تكبر ليه ؟؟؟!!!!

هو كده ربنا يسيبك تحاول و تتعب و تجاهد . متقلقش عايز شكلك قدام الناس يبقى حلو ؟ ماشى

مش عايز حد يلاحظ خطيتك ؟ ماشى

مش عايز حد يعرف حاجه عن حياتك الخاصة ؟ ماشى

انت خادم حلو . الناس بتحبك و بقيت معروف و مشهور و الخدمة ما تمشيش من غيرك . كل ده حلو اوى . بس حياتك بقى يا شاطر انت المسئول عنها . انت اللى تقدر تكون حلو او تكون وحش

كتير بنكون قدام الناس صالحين و بلا لوم .. بس لو ربنا جه و شاف داخلياتنا . يا ترى هيشوف ايه ؟؟!!. هيشوف نفس المنظر اللى بره و لا هيشوف الخطيه و كل حاجه وحشة .

الموقف ده خللانى افكر كتير اوى فى نفسى و فكرت كتير كمان فى ربنا عشان زى ما انا زعلت و اتضايقت اكيد برضو ربنا بيزعل اوى اوى اوى

تخيلوا انا زعلت عشان خاطر بطيخة وحشة . يا ترى انت قد ايه زعلت يا رب عشان انسان بيهلك.

المهم ان ربنا هيسيبك تكبر وسط الناس و متخافش محدش هيعرف حاجه . خللى بالك من حياتك الداخلية

بطيخه حمره وبطيخه قرعه
صفحة 1 من اصل 1